onsdag, oktober 03, 2012

Inspirationsbild för köket

I min värld har köket varit klart länge, bortsett från att vi inte har flyttat in, ska måla tak och byta golv och, ja, ni förstår (man kalla det livlig fantasi eller ett rikt inre liv ;). Även här har jag gjort en inspirationsbild. Jag tror dock att vi ska strunta i tapet tills vidare och bara måla (om vi känner oss manade, vi får väl se hur långt orken och tiden räcker :), men då i samma turkosa färg som den på tapeten:
Lampan (Kartells Fly) blir nog turkos i stället för än gul. Den modellen kommer bli så snygg till vårt runda bord! (Bilden uppe i vänstra hörnet är en favorit, färgen på våra köksskåp är inte det, men jag tror det blir bättre med vitt tak och lite mer färg). Gula detaljer har vi i arbetsrummet just nu, så det är bara att packa upp dem i köket i stället, och rött eller möjligen brunt tror jag behövs för att balansera färgerna, men vi får se. Nu närmare det sig i vart fall - inte ens 14 dagar kvar tills vi får nycklarna!

Edit: sedan har jag tänkt köpa vit "kakelplast" (dekorplast) att sätta på de aprikos-beige kakelplattorna. Enkel och billig kakelrenovering enligt vad jag hört.

1 kommentar:

  1. Vad spännande med första renoveringen! Jag gillar turkos på väggarna. Det blir nog toksnyggt. Fin lampa också. Fast jag skulle nog helst valt den gula färgen. Yum!

    SvaraRadera