lördag, oktober 06, 2012

Hemma igen

efter en intensiv kursvecka. Mycket ny kunskap (som att video-/telefonkonferenser inte tycks vara uppfunna i Stockholm ;) har inmundigats - och större delen av min kofta är stickad (jag koncentrerar mig bättre när jag gör något med händerna samtidigt. Fast jag tror en del av föreläsarna tyckte det var lite underligt, å andra sidan kunde jag svara på frågor/vara aktiv ändå).

I Stockholm hittade jag mina drömstövlar: cognacsbruna, äkta skinn, inget foder (vill kunna ha dem en stor del av året, och då vill jag inte ha dem fodrade) utan klack (jag ogillar att vara längre än maken - han bryr sig inte alls om det ;) och framförallt - i rätt storlek. Så jag slog till! Dessutom hittade jag ett par klänningar/tunikor och en stickad, kortärmad tröja med flätmönster i mörk orange (som passar sååå bra till min gråa favoritkjol i ull). Så snart är jag klädd för höst och vinter.



Nu sitter jag i soffan och nyser och inbillar mig att det inte är en förkylning på väg. Surfar inredning gör jag förstås också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar