söndag, maj 10, 2009

Tjejsnack har kommit igång igen

- men jag är lite efter, så här kommer de första fem veckorna:

Våren
1. Vad är det bästa med våren?
Att ljuset återvänder och att snön smälter.
2. Vad är det sämsta med våren?
Pollen. *attjo*
3. Har du/vill du köpa nya vårkläder, vad?
En kjol i mossgrönt linnetyg.
4. Har du sett några vårtecken än, vad?
Ja, snön har smält, gräsmattan börjar bli grön och jag har sett några tussilago.
5. Brukar du göra nåt speciellt på våren, vad?
Jag brukar plantera fröer: tomat, brysselkål, blomstersmultron och prydnadspumpa blev det i år.

TV

1. Vad för typ av program ser du helst på TV?
Eh, jag ser väääldigt sällan på TV. När jag gör det vill jag gärna bli underhållen dock :)
2. Följer du någon TV-serie, vilken??
CSI.
3. Finns det någon kanal du klarar dig utan, varför?
Ja, en hel drös - Eurosport, MTV, 9:an, 8:an, Discovery channel eftersom de ändå bara har "supersmutsiga jobb" och liknande tv-program, barnkanalen, m.fl).
4. Finns det någon kanal du inte klarar dig utan, varför?
Nej, men jag behåller gärna kanal 1-5.
5. Har du platt-TV eller tjock-TV?
Platt-TV (eller jag och jag, sambon förde den med sig i boet ;)

Kärlek
1. Berätta om din första kärlek?
En klasskompis för länge sedan (eller, det var väl mer förälskelse i och för sig).
2. Vad är kärlek för dig?
Att dela livet med varandra (om man tänker kärleken till sin partner).
3. Vad är det mest romantiska någon gjort för dig?
Romantiska, det var svårt. Jag är mest förtjust i vardagssakerna som kaffe på morgonen, att få maten lagad, de tunga kassarna hemburna från Ica och liknande. Det är romantik för mig.
4. Hur ser ditt drömbröllop ut?
Litet och mysigt med närmsta familjen och några få nära vänner.
5. Är du kär nu?
Ja.

Datorn
1. Finns du med på Facebook?
Nej.
2. Hur länge har du funnits i blogg/hemsideform?
Sedan 2006.
3. Vad har du för startsida/sidor?
Hotmail, för 9:nde året i rad *skrattar*.
4. Vad har du för skrivbordsbakgrund?
Ett egettaget foto av en frostig rönnbärskvist (det börjar vara dags att byta till en vårbild snart ;)
5. Hur många timmar/dygn ägnar du åt datorn?
För många. Det blir ju en del på jobbet också.

Snabbmat
1. Hur ofta äter du snabbmat?
En gång i veckan, på onsdagar innan orkesterrepet. Jag hinner inte hem för att äta innan det är dags för repet...
2. Vad äter du helst på McDonalds?
Helst äter jag inte på McD, utan på Frasses (och då en Chicken sticks-meny med smältost). Om jag måste äta på McD äter jag ett McFeast-mål.
3. Vad vill du ha på din pizza?
Gärna parmaskinka, mozarella och färska champinjoner.
4. Vad väljer du för kinamat?
Fyra små rätter (beslutsångest ;).
5. Kan du tänka dig att arbeta på något av ovanstående ställen, motivera gärna lite?
Varför inte, mycket hellre McDonalds än arbetslös. Fast nu har jag ju ett jobb där jag trivs, så inte just nu då.

Vill du också vara med så kika in hos Tjejsnack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar