tisdag, maj 12, 2009

Veckans mat

den här veckan är om möjligt ännu rörigare. Över helgen åker vi på StudentOrkesterFestival i Linköping, tåget går på torsdag kväll och tillbaka till Umeå på söndag. Således är det en del måltider som inte behövde planeras den här veckan ;)

Söndag:
M jobbar, jag värmer matlåda med köttfärssås och kokar spaghetti.
Måndag: Jag jobbar, M gör pasta med bacon, avokado och majs (det blev inte uppätet förra veckan).
Tisdag: Fiskbullar i hummersås, potatis, avokado.
Onsdag: M har orkesterrep, jag skolkar nog från det för att hinna med lite annat innan helgen.
Torsdag: Köttfärsröra med curry (egentligen ett vegetariskt recept med quorn från Coop, men jag hittar inte receptet på deras hemsida), nudlar.
Fredag-Söndag: mat på annan ort.

1 kommentar:

  1. Vi kanske tänker på mat samtidigt du och jag. ;) Blodpudding är gott, men jag skulle nog inte äta det lika ofta om det inte vore för graviditeten.
    Låter lovande att köttfärsbiffarna är goda, jag har faktiskt höga förväntningar på dem jag med för det låter jättegott! :)
    Ha en bra vecka! *kram*

    SvaraRadera