tisdag, september 25, 2007

Ju mer jag reser och far...

...desto roligare tycker jag att det är. Nu är det snart dags för Japan-resan, och enda smolket i bägaren är att M inte kan följa med. (Ja, okej då, det hade varit ännu roligare om det inte varit en arbetsresa också ;). Idag har jag börjat förberedelserna på allvar (ehrm, nåja) och varit iväg och hämtat det nya objektiv jag beställde från cyberphoto förra veckan. Flera gånger de sista månaderna har jag känt "Åh, det där hade jag kunnat fotografera och få den bild jag vill ha om jag bara hade haft ett ordentligt zoom-objektiv". Alltså beslöt jag mig för att skaffa det - tanken var egentligen att vänta till Japan (elektronik bör väl ha hyfsade priser där?). Efter ett tag kom jag dock på att det kanske inte var så att den första butik jag skulle hamna var en kameraaffär. Så här ser mitt nya objektiv ut - snyggt va? ;) Det är ett Sigma 70-300 med macro-funktion. Testade zoomen idag och den var bra!


Bild från www.cyberphoto.se.

Hur som helst, det ska bli riktigt spännande att åka till Japan (förutsatt att nu inget oförutsett händer *peppar, peppar, ta i trä*). Det är drygt två veckor kvar!

1 kommentar:

  1. Anonym21:45

    Åh vad häftigt att åka till Japan. Ser fram emot en massa fina fotografier/LO:s med Japan-tema sen.

    SvaraRadera