måndag, augusti 27, 2007

Tjejsnack v. 32 - Gröna fingrar

Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
Jag har mest gröna växter utan blommor, eftersom jag är doftallergiker och många "blommande blommor" doftar mer eller mindre.

Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?

Jag (vi) har balkong, där det odlas tomater och chilifrukter (med måttlig framgång, de blev satta lite för sent ;). Dessutom har vi kolonilott där vi odlar sallad, morötter och jordgubbar och har stora planer för nästa sommar!

Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
Flamingo är lite besvärliga, de får ofta löss, men de flesta växter överlever på mitt sätt: plantera direkt i ytterkrukra, vattna en gång i veckan (eventuellt två när det är riktigt varmt på sommaren). Alla mina växter står dessutom i söderfönster.

När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
Jag tänker bara på att de ska vara fina!

Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
Nej, men inte svarta heller. Det mesta överlever, men det beror nog inte på mina kunskaper direkt. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar