tisdag, augusti 28, 2007

AT:n har börjat

...och jag med, således. Vi är 11 personer (vilket får de flesta av föreläsarna att lyfta förvånat på ögonbrynen, så många AT-läkare har inte NUS anställt på flera år), sex tjejer och fem killar, en ganska lagom mix med andra ord. De flesta visste jag redan innan vilka det var - alla utom en har pluggat i Umeå, ett par av dem i samma klass som mig (dessutom börjar ju min arbetskompis H också sin AT nu). Den här veckan är det en allmän introduktionsvecka, vi har små korta föredrag och övningar för att fräscha upp minnet och bli förberedda för vår tid ute på avdelningarna/akuten. För mig känns det fortfarande ganska avlägset - jag fortsätter ju med min forskning under hela hösten!

Hur som helst, gruppen känns trevlig (inte för att man kommer umgås så mycket, men det är ju ändå viktigt) och jag är väldigt nöjd att jag valde börja min AT nu. (Så får jag se om det känns likadant efter ett par veckor på kirurgen i januari nästa år ;). Jag ser verkligen framemot att få arbeta mer kliniskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar