tisdag, juli 03, 2007

Tjejsnack v. 25 - Ditt boende

Hur bor du? Vilken våning & vilken storlek? Med vem?
Jag bor i en ganska stor etta (studentlägenhet), på 41 kvm med sovalkov, balkong och (efter omständigheterna ;) stort kök tillsammans med min Sambo, M och en massa dammråttor (inte döpta). Vi bor på 6:e våningen med utsikt åt söder.

Hur många gånger i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning? Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte?

Jag har flyttat fem gånger. Första gången när jag var liten och mina föräldrar flyttade från mina farföräldrars hus. Sedan när jag flyttade till Umeå för att plugga. De sista tre gångerna har jag mest bytt lägenhet/sambo. Just nu vill jag flytta till en större lägenhet - 41 kvm på två personer är lite litet, men bostadssituationen här är svår.

Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer att flytta hemifrån?

19. Direkt efter gymnasiet =)

Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte?

Njae, vi hälsar i trapphuset/hissen, men vi umgås inte.

Vad har du av följande: Badkar/dusch; balkong/altan/uteplats/trädgård; kök/kokvrå/annat; antal toaletter?

Vi har en toalett med dusch, balkong i söderläge (belarmrad med allsköns tomat- och chiliplantor) och ett "riktigt" kök (ett måste för mig).

1 kommentar:

  1. Haha, verkar nästan som att alla andra är mer otåliga än vad jag är på att bebisen ska komma ut! ;)

    Men efter igår med hot om induktion (se gravidtråden på pyssel för hela historien, mitt tpk hade sjunkit till 114 förra veckan, men var 124 igår) så hoppas jag bara att det ska starta av sig självt så att jag får vara hemma med min TENS istället för att tillbringa hela latensfasen på sjukhuset...

    Skönt att höra att du trivs med jobbet!

    Kram!

    SvaraRadera