fredag, augusti 18, 2006

Ytterligare en ärligt stulen utmaning

- denna gång från Zarischka:

Vilken färg använder du allra mest ju nu i ditt skapande?

Grönt. Jag har i ärlighetens namn riktigt svårt för att göra kort i andra färger (eller något alls i någon annan färg) - många 15*15 cm:s kort i olika färger har fått ge vika (och ligger således och väntar på bättre tider) för grönt (gärna bazzills ljust olivgröna som kortbas, tack =). Dessutom har jag två fluid chalks i gröna nyanser - det gör det inte bättre (har även en brun och en röd - så lite begränsad blir jag av det *skyller på omständigheterna*).

Vilken dekoration använder du allra flitigast för tillfället?

Hmm, jag är faktiskt lite dålig på dekorationer, men stämpelmotiv - om nu det är en dekoration - bli det förstås. Dessutom har jag just upptäckt charmen med öljetter (har alldeles för få *muttrar*). Lite brads blir det ju förstås, och så är jag ju lycklig ägarinna till både retro och medium flower-stansarna, så dem försöker jag använda (så det blir ekonomiskt hållbart ;).

Är du inne i en bra scrap/kortmakar-period? Eller går det lite trögt?


Jag är nog inne i en bra period, det går ganska lätt att komma på idéer, jag börjar till och med vara rätt nöjd själv med mina alster - men har inte tid att kortskapa så mycket.

Är det något du saknar materialmässigt sett som du verkligen vill ha?

Heidi Swaps foamstamps "Drama" har jag suktat efter länge nu... Dessutom vill man ju alltid ha mer - fler färger på öljetter och brads vore trevligt (i gröna nyanser förstås ;). Gärna chatterbox nya papper - de i orange nyanser är verkligen vackra. Dessutom skulle jag vilja ha möjligheten att skära/stansa ut alfabet - men det är ju så dyrt! (En wishblade, med andra ord...). Fast ärligt talat så börjar jag ha en hel del saker - och känner mig vanligtvis rätt nöjd (men drömma kan man ju alltid göra =). Ja, just det, en sådan där pryl som tufsar till papperskanter står också ganska högt upp på önskelistan... och stämplar - kan man verkligen ha för många? =)

Brukar du texta själv på dina layouter/kort? Är du nöjd med din handstil?

Både och, det beror på vad det är som ska skrivas. Jadå, den duger! (Har alltid gillat att skriva på olika sätt - det är ju lämpligt nu ;). Fast visst är det skönt att stämpla text också...

Är det något som du inte är nöjd med vad det gäller ditt scrappande, som du vill förändra?


Jag vill bli bättre på att använda andra färger än grönt, dessutom vill jag bli bättre på att använda mönstrade papper. Sedan vill jag ju så klart fortsätta utvecklas, så att jag inte "fastnar" i en speciell stil (även om "min" stil gärna får vara tydlig). Dessutom skulle jag vilja bli lite snabbare - jag är så förtvivlat långsam och kan välja papper, dekorationer och färger i all evighet. (Till och med jag själv hinner tröttna =).

2 kommentarer:

  1. Anonym12:42

    vilken fin tröja du har hittat , själv ska ja sitta o fota av en scrapsida idag för att lägga in den på bloggen sen

    SvaraRadera
  2. Bra stulet! :D

    Det är superkul att läsa mer om folk, tycker jag! Jag håller med dig om att grönt är skönt - men det finns på tok för få snygga gröna papper! (Mönstrade alltså)

    Vi borde massmaila tillverkarna och kräva bättring. *nickar*

    SvaraRadera