måndag, juli 17, 2006

Utmaning

Lantisen uppmanade alla som ville att göra hennes utmaning - så då gör jag det!

5 saker jag har i min frys:

* Fyra hyllplan - (mer eller mindre) proppfulla.
* På hylla ett återfinns bröd och glass (samt lite dill och persilja).
* På hylla två har jag matlådor (egentligen är följande hyllor korgar)
* På hylla tre finns saker som måste tillagas innan det kan ätas (som köttfärs och fisk).
* På hylla fyra finns det fikabröd och bullar (detta är konstigt nog hyllan med allra minst innehåll).

5 saker jag har i min garderob:

* Kläder förstås (som vanligtvis inte passar ihop och är köpta under en ganska lång tidsperiod).
* Mitt duntäcke (kom inte på någon bättre förvaring än att knöla in det på garderobsgolvet när jag skulle byta till sommartäcket).
* En hel del kläder jag aldrig någonsin använder (en av sommarens planer är garderobsstädning).
* Diverse tyger och garner (man vet ju aldrig när andan faller på, så att förvara dem på vinden skulle ju kunna stoppa den omedelbara kreativiteten "Ja, jag måste sy/sticka ett kuddfodral, nu!" *eh*).
* Några tavlor (ja, någonstans ska väl de förvaras också?).

5 saker jag har i min bil (nu har jag ju ingen bil, men om jag hade så...):

* En vägatlas
* En isskrapa
* Förhoppningsvis AC...
* ...och servo...
* ...och ganska många hästkrafter... (jodå, jag gillar bilar, faktiskt ;)

5 saker jag har i min handväska:

* Plånbok
* Mobil
* Näsdukar i massor
* Presentkort (bär fortfarande omkring på dem jag fick i examenspresent - förr eller senare så hittar jag säkert något att handla för dem också).
* Någon fin upphittad sten, eller annan pryl som inte hör hemma där (idag har jag till exempel en stor skiftnyckel i min ryggsäck).

5 personer att skicka vidare denna lista till:

Jag vet i ärlighetens namn inte om fem personer läser min blogg ens, men om Du känner dig utmanad, så är du det!

2 kommentarer:

  1. Anonym11:51

    cool lista det där med frys sorteringen ska jag med göra bra ide
    kram johanna

    SvaraRadera
  2. Skiftnycklar är trevliga djur! Man vet aldrig när man får nytta av ett eller annat verktyg, så är det bara, när man är en modern kvinna av idag! Det borde vara moderna att ha med sig verktyg! *nickar frenetiskt*
    :D

    SvaraRadera