lördag, juli 22, 2006

"I can see dead people"

Nej, det tror jag åtminstone inte att jag gör (men vet, det gör jag väl inte heller, vem som helst jag råkar träffa på skulle ju kunna vara död, fast personen inte talar om det för mig... En del människor man möter ser nästan lite halvdöda ut - så även jag en måndag morgon). Däremot har jag i veckan klart och tydligt kunnat se ett dött mode (eller, som åtminstone borde ha fått vara dött). Jag har sett att folk har tights som går strax nedanför knäna under en kjol (ja, jag kan till och med erkänna att jag tycker det är ganska snyggt), men vad jag inte trodde mig få se igen var - (hellånga) tights. Just det, utan döljande kjol, ibland inte ens en längre tröja (under konserten med Lars Winnerbäck såg jag detta mode ett flertal gånger - det fick mig att rysa minst lika mycket som snålblåsten och det tolv plusgraderna). Idag såg jag på stan, i en helt vanlig butik, ett par randiga tights i svart och vitt till salu.

Beware - snart i en butik nära dig!

2 kommentarer:

  1. Visst är det rysligt, de dära tightsen?? Mina barn enivsas med att anammat modet. Jag lider.
    Tack för kommentaren i min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Anonym20:50

    de där tightsen ser man överallt tycker ja,
    här sitter man o är uttråkad o fattig en lördagskväll

    SvaraRadera