fredag, juli 07, 2006

*gäsp*

Aldrig har jag pratat så mycket i telefon som jag gjort den senaste veckan (finns det någon oskriven regel som jag - som i vanliga fall undviker telefoner - inte förstått som har att göra med varför det är så mycket bättre att prata i telefon sent på kvällen? Om ni vet, så kan ni väl tala om det för en stackars novis som jag =). Trevligt har det i alla fall varit! (...och kommer väl fortsätta vara hoppas jag, dock inte i kväll då mitt telefon(offers) familj (jaja, M:s familj, han har ni hört talas om förut) kom hem efter en veckas semester. Typiskt ;) Nåja, det verkar bli som jag hoppats *peppar, peppar, ta i trä* (hmm, jag hoppas att ni, mina kära läsare, inte är allergiska mot pepppar, för i så fall har vi nog fått ett litet problem på halsen. Varför problem sätter sig på halsen är faktiskt också en fråga...).

Hoppsan, jag som hade tänkt att det här inlägget faktiskt skulle handla lite om pyssel... Nåja, håll till godo;

Annars ikväll har jag (förutom att inte pratat i telefon) faktiskt stämplat upp en version av alla mina stämplar, för att kunna sätta in i tomma cd-fodral så att jag tydligt ser vad hur de ser ut (dessutom skrev jag vad de hette och varifrån de kom). Jag upptäckte att jag har en förfärlig mängd stämplar! (Framförallt är det ju hÄnglarna och stÄnglarna som har ynglat av sig.... Funderar faktiskt på att sälja några jag ändå inte kommer att använda, så är det någon som vill ha "insekterna" från "Ganska djuriskt"-kollektionen så hör av er =). Jag har ju förstås några andra stämplar också, och dessutom har jag beställt en hel del nya idag från Octoberstamps, en grab-bag (nummer 1, jag vill verkligen ha det norska brudparet (som kostar 119:- ensamt!), att jag dessutom får ett brudpar till och min favorit-gratualtionsstämpel samt diverse hjärtan på köpet gör ju att det känns som väl använda pengar), ett hjärta med text i samt en baby-bakgrundsstämpel (en av mina arbetskompisar ska få barn i början av augusti, så den kommer nog väl till pass!). Dessutom beställde jag lite papper och distresser (fired brick och spiced marmalade) från Scraproom. Jag vet inte om jag kommer att gilla distresser, men de är ju väldigt populära - och de stämpelmotiv jag sett färglagda med distresser är ju så snygga! (Det skulle ju rent potentiellt kunna bero på talang hos de som färglagt dem, och inte på vilka färger de använt, men näää... så kan det väl ändå inte vara? ;) För övrigt saknar jag en hel del tomma cd-fodral (närmare bestämt 11 stycken! Ja, jag sa ju att jag har måååånga stämplar...) för att kunna sätta in alla stämplarna, men en tur på stan i morgon ska väl kunna åtgärda detta (liksom min avsaknad av sop, cykeldäck och lite annat smått och gott).

1 kommentar:

  1. Ah! Kvällspratning! När jag var telefonberoende tonåring var det billigare att ringa efter klockan 18... Kan det ha med det att göra? ;)

    SvaraRadera