onsdag, juni 28, 2006

Besök

Idag var min kompis J (från gymnasiet, eller, syftningsfel, snarare från Finland nuförtiden =) hit och fikade. Skojigt, vi passar på att träffas när vi råkar vara i Timrå samtidigt (senaste detta inträffade var nog inte i fjol sommar utan sommaren 2004 tror jag bestämt, så jag är verkligen en fena på att hålla kontakten med mina gamla kompisar som ni märker - tack och lov så är J en mail- (eller snarare icq-) människa). Hur som, så var det riktigt skoj att hon dök upp! Vi hade ju en del att ta igen (ibland tycker t.o.m. jag att det händer lite för mycket saker för att de ska kunna avhandlas skriftligen via icq =).

I morgon bär det iväg till de djupa skogarna (som troligtvis ligger mellan Umeå och Lycksele även i år) för lite fiske innan jag börjar jobba igen på måndag (*suck, stön*).

Jag har, från det ena till det andra, ägnat mig åt lite avancerat detektivarbete ikväll (riktigt roligt faktiskt, fast aningens menlöst). Nåja, nu vet jag mer än jag gjorde innan iaf... *hihi* (Fast någon direkt nyttig och användbar kunskap är det inte, inte heller fick den mig att må varken bättre eller sämre... eller, tja, kanske... Historien upprepar sig alltid, men det visste jag ju faktiskt redan). Får väl se hur det går framöver (det låter rätt hoppfullt i alla fall *peppar, peppar, ta i trä*, men det har det ju iofs gjort förr). Se där, nu drabbades mina (ev.) läsare åter av ett "varav hjärtat är fullt, därom talar munnen".

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. Anonym14:37

    inte roligt att börja jobba igen men men

    SvaraRadera
  2. Detektivarbete är nog ungefär som korsordslösande - det håller hjärnan i trim. *tror*
    :)

    SvaraRadera