söndag, januari 18, 2015

Härlig söndag

Jag erkänner, vi är väldigt dåliga på att hitta på saker tillsammans med Algot. Ofta är vi trötta och vill vara hemma på helgen, det leder oftast till att vi alla är irriterade framemot eftermiddagen...

Idag hade vi bestämt oss för att åka iväg och bada. Algot älskar att bada och vädret inbjöd inte till någon korvgrillningsutflykt (som jag hade hoppats på, egentligen). Vi åkte till Storsjöhallen som har en stor, varm barnpool (där även frusna tonåringar och många föräldrar kan hittas), en "simbassäng" (fast där var det också lek idag) och flera rutschkanor. Dessutom finnsutomhusbubbelpool, men den testade vi inte. Vi hade riktigt roligt allihop, en dryg timme var vi där (Algot hade nog badat än om han bara fått ;). Han var inte klar - och dessutom var han fortfarande helt varm (även efter en stund i den stora simbassängen med de stora, superspännande, barnen).

Väl hemma lagade vi dumplings till middag, det är så gott och smakar precis som köpta!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med irritationen på eftermiddagen, brukar drabba mig på måndagar och fredagar då Tyra inte är på förskolan och jag inte orkar göra nåt. Men då är det bra att baka muffins :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får testa det nästa gång! :)

      Radera