lördag, februari 08, 2014

Inredning

Just nu har vi inga stora planer - bara tråkiga planer som byta element i hela huset och så småningom också fönster... Tråkiga utgifter helt enkelt! I stället för att spara till de utgifterna beslöt jag mig för att till sist få ändan ur vagnen och beställa ny klädsel till vår soffa. Den här gången blir det en grå klädsel, och efter flera månaders surfande på Bemz och SaveMySofa så hittade jag den perfekta grå klädseln på, just det, Ikea:
KARLSTAD 2-sits soffa och schäslong IKEA Ett urval av koordinerade klädslar gör att du lätt kan förnya utseendet på din möbel. 
Nya soffben har jag också suktat efter ett tag, och till sist lyckats övertyga maken om att de här benen blir perfekta - fast i "teak style" som jag hoppas passar någorlunda till vårt ekgolv. Annars blir det slipning och sedan inoljning:
dagmar 
(Det kan hända att det var för att jag hittade en rabattkod i nyaste Allt i hemmet, som gav 20% rabatt som han till sist lät sig övertygas).

Sist men inte minst blir det ett byte av lampan över matbordet. Jag älskar vår orange FL/Y från Kartell, men allting blir lite, tja, orange (go figure!), vilket inte är alls är trevligt när man fotar - så det blir en klar lampa i stället:
Jag är så väldigt dålig på att köpa de där små, fina detaljerna som gör inredningen lite roligare (okej, det vi köpt nu är väl inte direkt "små, fina detaljer"), men nu är jag förhoppningsvis på gång!

2 kommentarer:

  1. Anonym16:21

    Gillar verkligen den grå nyansen på klädseln, tror den blir riktigt bra i ert ljusa vardagsrum! Snyggt! :)
    /Rebecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag tror (och hoppas ;) också det blir bra med en lite ljusare soffklädsel!

      Radera