tisdag, juli 09, 2013

VanishOxiAction

Jag deltar i en Buzzador-kampanj för VanishOxiAction - det kändes rätt som småbarnsförälder! Uppdraget, förutom att dela ut varuprover (generösa sådana!) var att göra ett fläcktest. Kag torkade helt enkelt bord och diskbänk med medföljande tygbit, där fanns såväl tomat, kaffe, curry, olivolja och så lite diverse. Det fick sedan torka in ordentligt ett par dagar, innan jag tvättade med VanishOxiAction white i 40 grader, så här blev resultatet:


Tyvärr ser man fortfarande såväl curry som kaffe och tomat... Nåja, med lite blötläggning eller fläckborttagningsvarianten innan hade det nog fungerat bättre.


9 kommentarer:

  1. Anonym20:08

    Prova galltvål suveränt bra.

    SvaraRadera
  2. Roligt med fläcktestet, som i reklamen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, inte lika bra resultat dock! ;)

      Radera
    2. Hmm... Undrar hur det kan komma sig..? ;)

      Radera
    3. Mindre Photoshop i verkligenheten? ;)

      Radera
    4. Måste vara det :)

      Radera
  3. Carolina21:53

    Jag har kört både galltvål och vanish och tycker inte nån är riktigt bra. Och råd och rön visade nyss att samtliga fläckborttagningsmedel är dåliga - och dyra. http://www.radron.se/tester/boende-tradgard--husdjur/flackborttagare/ Man kan lika gärna förbehandla med vanligt tvättmedel och få samma (dåliga) resultat. Snopet. Men jag blir ändå liiite sugen att köpa och testa den produkt som var minst dålig...
    Kram Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sedan tidigare TaBort, och tycker den fungerar rätt bra faktiskt. Får väl se om jag måste tänka om när det blir barnmatsfläckar på allt ;) Jag ogillar Vanish lite för att de innehåller väteperoxid - känns inte helt bra... fast jag har inte tittat på TaBort, så den kanske också gör det?

      Radera
    2. Jag tycker att galltvål har funkat bra på mycket, men håller nu på att testa T-röd på en del typer av fläckar allt enligt hemkunskapsbokens råd :)

      Radera