måndag, mars 04, 2013

Idag

känner jag mig piggare. Jag är fortfarande förkyld men har nog ingen feber i vart fall (vår rätta febertermometer hade inga batterier och den andra vet vi redan fungerar lite sådär (läs: visar sällan mer än 37 grader även när man med andra termometrar har sisådär 39...). Så idag ska jag minsann ta tag i saker, som att, tja, duscha? Skööönt att vara ledig i vart fall.

Äsch, det här inlägget spårade ju ur, det jag skulle göra var ju att rekommendera HBO Nordic och deras film- och tvserie-streamingtjänst. Dels har den alla deras toppserier (TrueBlood, Game of Thrones och gamla godingar som Band of Brothers (det bästa i TV-serieväg jag sett), eller varför inte omskrivna Girls (den har jag inte sett än) och de nya avsnitten kommer dagen efter USA-premiären - svensktextade. Smidigt! Vi började prenumerera redan innan nyår (mest för att ha något att göra under kommande, långa amningspass tbh ;), och hittills fungerar det klanderfritt (har dock inte testat det där med sysselsättning under amning - än?). Ska man klaga på något är inte filmutbudet så stort - men jag är ju ingen filmmänniska så det gör ingenting för min del och förutom några filmer är barnutbudet icke-existerande, men, tja, det känns inte heller som ett bekymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar