lördag, juni 04, 2011

Dag 6 - Ett nytaget foto på dig själv och 15 intressanta fakta om dig själv

Femton, det var väl ändå väl ambitiöst (och intressanta - vem bestämmer det?)? Här, här och här kan man läsa andra fakta om mig

Jag hamnar sällan på bild eftersom jag alltid håller i kameran, här är dock mina ben och fötter.

ett. Jag är nästan alltid glad, och blir jag arg går det över på ett par minuter. Men man hinner säga mycket dumt på ett par minuter.

två. Jag har väldigt svårt för att göra saker på "rätt sätt", får jag inte göra som jag vill blir det ofta inte gjort. Jobbet undantaget.

tre. Jag är kreativ, oavsett om det gäller scrapbooking, stickning, bakning och matlagning eller lösningar på vardagens små förtretligheter. Jag är dock mycket bättre på att starta projekt än att slutföra dem. Mina idéer är dock goda så numera övertygar jag ofta någon annan (läs M) om dess förträfflighet så att de faktiskt blir slutförda.

fyra. Jag är löjligt förtjust i kaffe. Skulle kunna dricka ett oändligt antal koppar per dag men försöker begränsa mig till tre.

fem. Jag har inte förrän de sista åren förstått att folk inte alltid frågar för att få mitt ärliga svar. Som exempel, väcker du mig på morgonen och frågar "Sover du" så svarar jag ja. Därmed inte sagt att det gör något.

sex. Jag blir lätt uttråkad, när jag pluggade gick jag på föreläsningar som en social aktivitet - lärde mig något gjorde jag inte.

sju. Jag älskar att läsa, det har jag alltid gjort. Alla typer av litteratur (dit jag även räknar serietidningar för övrigt) fungerar för mig. Enda kravet är nog att det ska vara språkligt välskrivet. Annars hakar jag upp mig.

åtta. Att jobba är något av det roligaste jag vet.

nio. Jag är (omedvetet) impulsiv. Det är bra ibland, som när jag tänkte "gräslök och rabarber vore gott" och skaffade en kolonilott.

tio. Jag har lika lätt att få vänner som ovänner. Det som drar folk till mig stöter också bort folk.

elva. Jag gillar färg, på kläder, i lägenheten, när jag pysslar. Min olycka är att arbetskläderna - sjukhuspyjamasen - är så färgmässigt (och modellmässigt också för den delen) tråkig ;)

tolv. Jag gillar inte kroppskontakt i onödan. Hälsa gärna på mig, men ta i hand, kramas inte. De människor som får kramar av mig (undantaget familjen och M, förstås) kan räknas på ena handen och är de jag anser vara mina allra bästa vänner.

tretton. Jag är lojal och generös mot dem jag gillar.

fjorton. Det märks alltid vad jag tycker och tänker. En kompis sa till mig när vi var små (tonåren kanske?) att det går att läsa mig som en öppen bok. Så är det fortfarande, jag envisas med att tycka det är rätt bra ;)

femton. Jag har svårt att begränsa mig, oavsett vad det gäller. Jag vill allt, eller ingenting. Jag har inget mellanläge.

sexton. ...och så är jag som ni märker oerhört ödmjuk ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar