tisdag, juli 20, 2010

EFIT, 16 juli

Jag sitter och surfar, och upptäcker vid 11-tiden att det är EFIT-dag:
Photobucket

Det hindrar ju inte mina redan uppgjorda planer för dagen, så jag gör mig i ordning för en sväng på stan:
Photobucket

Eftersom jag är lite lat, så tar jag (p)Ägget ner på stan och parkerar i parkeringshuset, där det är lite svalare än vad det är ute. Vi har "bara" vanlig AC och inte klimatanläggning, så om inte annat är det skönt när jag ska köra hem.
Photobucket

Äter lunch gör jag på Rost, det här är deras fantasiska färskosttallrik med spansk korv. Smask! Enda nackdelen är att resten av det semesterfirande Umeå också tycker att Rosts uteservering är platsen att luncha i.
Photobucket

Jag shoppar lite, bland annat fina presentpapper från Lagerhaus till bra pris.
Photobucket

Sedan åker jag hem, jag är trött och eftersom jag ska jobba natt så passar jag på att sova lite under en filt i soffan. Boken jag läser är inte alls bra, den rekommenderas inte!
Photobucket

När jag kliver upp tar jag med mig en mugg som stått (lite för länge) på vardagsrumsbordet, och M tittar noga efter vad som växer där i.
Photobucket

Matlagningsdags (grönsakerna i muggen ingick dock inte, ifall nu någon undrar), det blir god Rivierakyckling, det är ju ändå fredag.
Photobucket

Så här ser slutresultatet ut, det serverades med spaghetti.
Photobucket

Jag bestämmer mig för att det är dags att färga ögonfransarna, det är ju så smidigt (som min mamma skulle ha uttryckt det). Det ser lite ut som chokladpudding, men jag avråder från provsmakning.
Photobucket

Jag packar väskan inför natten och cyklar iväg.
Photobucket

Det är en härlig sommarkväll!
Photobucket
Photobucket

Halvvägs.
Photobucket

Framme på jobbet, dags att byta om. Pyjamas brukar jag kalla mina arbetskläder.
Photobucket

Här inne spenderade jag kvällen och natten.
Photobucket
Photobucket

Nu börjar det (eller slutar, för nu blir det inte fler foton från min dag).
Photobucket

4 kommentarer:

  1. Åh, kul med EFIT! Jag är med väldigt sporadiskt nuförtiden... men det hade varit roligt att orka/hinna/komma ihåg oftare!

    Intresseklubben antecknar att vi också har det röda presentpappret med vita hjärtan och att mina föräldrar har såna där muggar som jag inte vill veta vad det växte i. :)

    SvaraRadera
  2. Kul grej med fotona! Sedan var det lustigt att jag skulle få svar på en fråga som dök upp i huvudet från ingenstans förra veckan:
    "Hmm... Undrar om E fortfarande färgar sina fransar.."
    :)

    SvaraRadera
  3. Gud, så gott det ser ut med maten från Rost (och även din middag). Bilden i kvällsljuset ser väldigt mysig ut. Vilken bra dag! Tack för gratulationen förresten. :-) Är ni nöjda med ringarna från Smycka? Jag hoppas att vi kommer att bli det.

    SvaraRadera
  4. Hahaha - kul att det är mer än jag som odlar öh... "saker" i kaffekoppar... ;-P Och min man, som jobbar i bank, kallar också sin tjänstemundering för pyjamas. Bankpyjamas! :-D

    SvaraRadera