söndag, januari 17, 2010

I veckan

fick jag en leverans med mina böcker till Jorden runt-resan. Så här ser min resa ut:

Februari - Östeuropa
Aprils frusna blommor - Ismaïl Kadaré (Albanien)

Mars - Mellanöstern
Hur man botar en fanatiker och om att skriva - Amos Oz (Israel)

April - Asien
Den indiske tolken - Jhumpa Lahiri (Indien)

Maj - Oceanien
Här har jag redan läst Boktjuven - Markus Zusak (Australien) och ingen av de andra böckerna för månaden lyckades väcka mitt intresse, så jag avvaktar och nöjer mig med Boktjuven så länge!

September - Sydamerika:
Stjärnans ögoblick - Clarice Lispector (Brasilien)

November - Afrika
Middaqq-gränden - Naguib Mahfouz (Egypten)

Den observante noterar förstås att oktober saknas, men det är för att boken inte fanns inne när jag beställde.

Hur ser din resa ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar