tisdag, juni 09, 2009

Matlista för två veckor

- det var så skönt att slippa veckohandla, så det blev en tvåveckorslista till ;) Den här veckan hade jag dålig inspiration, så det blev många nya recept.

Måndag: Pasta, köttfärsröra med paprika.
Tisdag: Pasta, rökt lax i creme fraiche (från boken Köp hem 5), avokado.
Onsdag: Fetakyckling med ruccola (också från boken Köp hem 5).
Torsdag: Pasta, tonfisksås, kapris, sallad.
Fredag: Örtmarinerade kycklingklubbor, nudlar.
Lördag: Hamburgare i ciabattabröd, aioli, sallad.
Söndag: Blodpudding, sylt, morotsstavar.
Måndag: Pasta med bacon, avokado, creme fraiche och majs.
Tisdag: Bakad potatis, romröra, sallad, bröd.
Onsdag: Pasta med tomatsås, oliver, bröd.
Torsdag: Thaiköttbullar, nudlar, mangosalsa.
Fredag: Grillad biff, avokadosallad med bacon (ur nyaste numret av allt om mat, sidan 102). Troligtvis förrätt och efterrätt (midsommarafton, ni vet).
Lördag: grekisk sallad, bröd (sedär, då var ett paket minibaguetter uppätet ;)

Jag måste ha varit väldigt sugen på pasta när jag gjorde den här veckoplaneringen... Jaja, det är ju gott :D

2 kommentarer:

  1. hej! Pärlorna som du frågade om i min blogg har jag köpt i en affär som heter Skapa i Lund. Om du skulle vilja ha precis likadana så kan du höra av dig, så kan jag handla till dig och kanske skicka.
    ha det gott,
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Jisses..jag tror jag lånar din matlista! DEn passa mig i smaken :)

    kram

    SvaraRadera