tisdag, maj 05, 2009

Veckans mat

Nu i veckan har jag börjat en ny placering, så lika täta (nåja ;) blogguppdateringar kommer det inte bli.

Här är i vart fall vad vi ska äta i veckan:
Söndag: Grillad kyckling, ris, ärter, majs, paprika (lägg den grillade kyckligen ovanpå riset, koka riset, ät med currysås ;).
Måndag: Stuvade makaroner, korv, gröna ärter.
Tisdag: Arlafisk, ris, sallad, pinjenötter (rostade).
Onsdag: -
Torsdag: Pasta med bacon, creme fraiche och majs. Fredag: Grillat, någon slags tillbehör... (fördelen med en elektrisk bordsgrill är att det alltid går att grilla, oavsett väderlek :D)
Lördag: Äta ute.
Veckans tema verkar vara "frysta grönsaker". Jaja, det är gott det med.

För övrigt väntar jag på att den här kokboken ska släppas:

Fredrik bloggar för alltommat.se, i bloggen Lyxlagat som jag följt ett tag och som innehåller fantastiskt många goda recept! Släppdatum förefaller enligt förlagets hemsida vara den 15 maj.

3 kommentarer:

  1. Jo, jag ska nog bli det. Det funkar inte så bra på jobbet längre för kroppen. Det är för enahanda och tungt och man sliter ut sig. Vill skola om mig till receptarie. Det jobbet verkar inte fysiskt tungt. Och mycket mer intressant. Du får handla av min sambo Håkan. :)

    SvaraRadera
  2. Anonym18:51

    Håller förresten med dig om gröna väskan, om vi menar samma. Jag beställde den idag!

    SvaraRadera
  3. Verkar som att ni har en god vecka på flera vis! ;) Kul att psyk verkar lovande, det är ju ändå 3 månader som man ska vara där.

    KRAM!

    SvaraRadera