tisdag, december 02, 2008

Önskelista

till tomten förstås.
Förutom de stora-varje-år-önskningarna som att det blir fred på jorden, att alla kan äta sig mäta, att folk börjar bry sig lika mycket om människor och hur de har det som de bryr sig om djuren så har jag några rent egoistiska önskningar:

En vit jul.
Några trevliga böcker:
The House of God (om ett något atypiskt - eller kanske väldigt typiskt - sjukhus)
En människas spår
- båda böckerna ovanför är rekommendationer jag fick av läkare i somras på Kardiologen.
Allt kan hända - en oläst Stephen King!
Blaze En till!
Is och vatten, vatten och is Jag gillar Maj-gull Axelsson. Läs hennes bok Rosario är död.

En röd lampa till hallen. Helst den här, från Herstal:

(bild från www.herstal.dk)
Jag tror mellanstorleken eller den minsta bli bra (inte den största i alla fall).
Vattenkokaren i Chiliserien (den har jag önskat av mamma, så den räknar jag med att få, men det är ju bäst att säga det till tomten också ;):

Bild från www.obhnordica.se.
Skulle tomten ha pengar över skulle jag inte tacka nej till den här:

Bild från www.obhnordica.se.
De här önskade jag mig ifjol, men tomten måste ha förbisett det, så nu försöker jag igen:

I fjol fanns de, och bilden, hos www.inredningetc.se, men i år vet jag inte var man hittar dem.
Jag gillar Pandoras arband och halsband och örhängen... Jag förstår inte varför jag inte fått något (faktiskt, det har ju löst hela släktens presentproblem åtminstone 10 år framåt. Jag tänkter faktiskt inte ta några fler examina nu, tror jag ;).
Jag gillar Pilgrims smycken också - men inte deras hemsida! (jag har installerat och startat om... *muttrar*)

Lite pysselsaker jag inte skulle tacka nej till:
Gel-a-thins Big & Wild things
Prima clearstamps, My rose och Infinity
Doodle Factory-stämplar:
Numnum, Pip och Oggy
Rummage magnetstämpelalfabet
Primas "essentials" blommor, jag gillar dem alla
Stämpeldynor i färg (jag har guld, silver, svart, brun), helst som man kan embossa.
Thickers.
Kläder går alltid hem. Likaså stickgarner eller varför inte en stickbok (eller en kokbok, dem gillar jag också ;)

1 kommentar:

  1. Mmm, de där filttofflorna verkade riktigt mysiga.

    SvaraRadera