söndag, juli 13, 2008

Efter en veckas nattarbete

(mycket pedagogiskt upplagt med allvarligare saker varje natt, en i taget - hjärtinfarkt-medvetslös patient-hjärtstopp) så ska jag nu jobba dag (8-17) nästa vecka *gäsp*. Jag gillade att jobba natt, på sätt och vis, dels tycker jag det är skönt att jobba själv (eller själv, jag är ju medicinjour, sedan finns ju ortoped- och kirurgjourerna samt akutenläkarna som tar de flesta patienterna på natten. Så ensam är jag då inte. Nåja, det är bara nästa vecka, sedan jobbar jag natt en vecka till.

...och för er som undrar - alla var i livet när jag gick hem från arbetspasset.

1 kommentar:

  1. Anonym23:42

    Hej Hallå!

    Jag bara tittar inom.

    Förresten... Känner du för att vara med i en snabb liten tävling?
    Klicka över till min blogg och var med.
    http://wonderings.blogg.se/2008/july/veckans-tavling.html
    Dina bloggläsare är även de hjärtligt välkomna.

    SvaraRadera