lördag, juni 14, 2008

Vi är så präktiga!

Ibland känner jag mig som en riktig tant, för vi är så präktiga (på vissa områden):

1. Ja, vi har veckomatsedel - vår vardag skulle inte fungera om vi var tvugna att mer eller mindre varje dag handla och fundera ut vad vi skulle äta. (Jag hör dessutom till de människor som blir oerhört otrevlig när jag blir hungrig, så det är ett måste av flera skäl). Dessutom så försöker jag sälja in detta koncept till alla i min omgivning (jag låter nog nästan religiös i frågan :D)

2. Jodå, vi har blommor på balkongen men också bord, stolar, plastmatta (!) och dessutom har vi ju en kolonilott där vi odlar grönsaker, har rabarber, kryddor och vinbär (jaja, ogräs också).

3. Nej, jag använder inte lightprodukter eller produkter med konstgjorda sötningsmedel. Det är för att vi inte tycker det smakar bra - dessutom tror jag helhjärtat på att en blandad kost (och helst lite motion också) är det allra bästa.

4. Vi äter grönsaker varje dag. Tyvärr inte frukt lika ofta *arbetar på den delen*.

Så, nu vet ni. ;)

All denna samlade präktighet borde ju göra att jag med gott samvete kan köpa ett par kulturtantsörhängen! (Hemslöjd, ni vet...)

4 kommentarer:

  1. Anonym11:00

    Det är bra med veckomatsedel, jag är tom snäppet värre med månadmatsedel. Tycker det går snabbare att göra en hel månad i taget. ;) Grönsaker och frukt-ätande hade kunnat vara betydligt bättre... Visa gärna vilka örhängen du köpte sen. :) /Gunilla, www.deltaskatter.se

    SvaraRadera
  2. Anonym11:11

    Jag är en stark anhängare av punkt nr 3! Det är så onödigt att stoppa i kroppen en massa främmande substanser som är svåra att bearbeta. *nickar ihärdigt*

    SvaraRadera
  3. Haha, jag kan bocka av några av de punkterna också du.. har dock ingen kolonilott.. och har slarvat med matsedeln sen våren kom.. *hihi* /Ninne

    SvaraRadera
  4. Anonym20:24

    Kunde ha varit jag som skrivit det där! Inte nåt fel med att vara präktig tycker jag! :-D

    SvaraRadera