måndag, maj 12, 2008

Att sova ett helt dygn

- eller "vad man gör efter en studentorkesterfestival".

I helgen (torsdag natt-söndag) har vi varit på STudentORKesterfestival i Uppsala, vilket verkligen var roligt (och via hde dessutom tur med vädret...). Vi åkte ned med tåg natten mot fredagen, för att sedan spendera hela fredag dag (från c: 7.30 på morgonen) i en park vid Domkyrkan. På kvällen hade i spelning och efter det lyssnade vi på andra orkestrar. Jag upptäckte (tyvärr) att jag spelar som allra bäst när det är ordentligt varmt i lokalen (vilket inte är speciellt smidigt, eftersom jag och alla andra håller på att smälta bort) - det är det ju tyvärr inte sååå ofta. Det är alltid skoj att höra på andra orkestrar, och att se andra baletter (innerst inne är jag fortfarande medlem i Snösvängets balett, trots att den inte existerar i nuläget, snarare än medlem i flöjtsektionen) - totalt var det 34 orkestrar där (!) så man hann inte lyssna på så många tyvärr, eftersom spelningarna är på de olika nationerna (läs: olika hus, om du inte är insatt i studentvärlden :) och det är en bit att gå mellan - men också för att det krockar med ens egna spelningar.

Lördagen spenderades också i en park, jag, M, och L och A pick-nickade i en annan park (som säkert heter något roligt, Parksnäckan ligger dock är) med underbart god mat från Saluhallen - vi rekommenderar de örtmarinerade oliverna med kärnor *drägel*! Till det drack vi gott vin och myste i solen. Enda smolket i glädjebägaren var att någon stal mina nyinköpta solglasögon (när jag sov) - men det var förhoppningsvis någon som behövde dem bättre än jag ;). Under lördagen gick ett 15-tal av orkestrarna i en kortege genom san för att sedan ha spelning i (på?) Parksnäckan - så vi underhölls av bra musik där vi satt. På kvällen spelade vi igen på samma nation men en ny tid... det gick bra, tyvärr var inte publiken så stor, men så länge vi själva har skoj är det ju mest publikens misstag att den befann sig någon annanstans ;).

Kvällarna blev förvisso ganska sena, och "sängen" befann sig i en gympasal men jag börjar faktiskt undra om det finns någon anledning till att jag är så trött... Fast blodvärdet brukar ju vara bra - hypothyreos kanske? Hela vägen em (tåg i 3 timmar samt bussresa 4 timmar) sov jag och sedan somnade jag i soffan klockan 21. Så det dygnet var jag nog vaken c:a 4 timmar totalt... Nåja, det var en härlig helg!

Både jag och M blev för övrigt väldigt förtjusta i Uppsala (eller, jag har varit det ända sedan första gången jag var där...) - dessutom har det ju saluhall vilket är ett av våra "krav" för framtida bostadsort =) (just det kravet drar ju ner antalet möjliga platser ganska mycket, ehrm).

Tack Snösvänget för en rolig helg och tack till organisatörerna! (Även om maten var under all kritik *ryser*).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar