söndag, januari 13, 2008

Fler layoutern från Japan

Ett par LO:er till från Japan har det hunnit bli. Först en med "Näktergalens golv", ett golv som, när man går på det, knirrar och knarrar som en näktergal. Detta användes "på shoguns tid" för att förhindra att fiender smög sig in i palatset och gjorde historien kort med shogunen. Fotona på LO:en är urdåliga, man fick inte fota inne i palatset och det som gjorde ljudet var c:a 60 cm upp från marken, under en "bro"/"ramp". Jag misstänker starkt att vår guide tänkte "dessa märkliga turister", när hon såg mig fota.
Över näktergalens golv

Såväl shoguns palats, som den gyllene paviljongen som är med på nästa LO finns i Kyoto, en gammal traditonell japansk stad, c:a 45 minuters tågresa från Osaka. Underbart vackert palats, helt täckt i guld! (För övrigt betyder den japanska texten till höger just "den gyllen paviljongen", den fanns på turistsidan så jag skar ut den med CR:en).
Den gyllene paviljongen

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Ursnygga sidor, verkligen!!! Jag gillar speciellt japanska CR-texten, pricken över i på en redan fantastisk LO!

    Servettstället är från Åhléns. Önskade mig och fick det i julklapp, jag gillar dels att det är i ek och därför matchar vårt matbord, och dels att det är för liggande servetter eftersom servetter som står i mitt annars snygga ställ blir lite fula, speciellt när det inte ärr så många kvar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Anonym18:58

    Du är en UTMÄRKT person! Kolla i min blogg så får du se...!
    :)

    SvaraRadera