måndag, juni 04, 2007

Tjejsnack v. 23 - Sommar

Vad är det bästa med svensk sommar?
Naturen, den gör sig lika bra oavsett väder. Jordgubbar, hallon, midsommar, sol och bad, fisketurer... är ju inte så dumt det heller!

Vad har du för semesterplaner?

Jag har en vecka ledigt i juni för att åka till Tyskland med min studentorkester. Sedan jobbar jag till den 13:e augusti innan jag får två veckors semester till. Först ska jag jobba som underläkare på en psykogeriatrisk avdelning i fem veckor, och sedan blir det arbete med avhandlingen i ett par veckor (disputationen närmar sig ju med stormsteg).

Vad ska du göra på midsommar?

Midsommardagen jobbar jag, och midsommar är ingen stor helg i min familj, så, tja, äta gott i min ensamhet? ;)

Favorit sommarmaträtten?
Jordgubbar med ovispad grädde till frukost... Mmmm...

Ditt bästa sommarminne?

Det finns många underbara sommarminnen, en del från barndomen och andra mer närliggande så jag kan inte plocka ut något enskilt. Gemensam nämnare är dock att de alla innehåller umgänge med familj och/eller vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar