måndag, februari 19, 2007

Bil

Jag har köpt bil! Här är den! Den är inte alldeles vad jag vill ha - motorn är bara på 1.6 liter, jag hade helst sett att den var på 2 l, men man kan inte få allt. I övrigt har den gått drygt 12000 mil, varit felfri på alla besiktningar och är näst intill rostfri och väldigt snygg (det är faktiskt en viktig detalj på min bil) - ni ska få sen en bättre bild asap.

Myrmamman sa förskräckt - "Men den har ju gått jättelångt!" (för det var så, att när myrbrorsan (allmänt kallad Storstrumpa) inte svarade på mitt sms, beslöt jag mig för att ringa myrpappan för att be om råd - men han, han hade åkt till Stockholm för att byta bil! Jaja, sådan far sådan dotter ;). Hur som helst, min mor och jag har visst inte helt samma uppfattning om hur långt en bil brukar gå per år =). Jaja, jag (eller okej då, efter ett visst samråd med sambon) beslöt mig för att köpa den alldeles utan hjälp och är säker på att jag blir nöjd ändå - det ska bli såååå skönt att slippa gå överallt (eller cykla, eller - huh - använda Umeås lokaltrafik!). Nog för att det går riktigt bra att ta pulkan och dra hem maten med efter veckohandlingen, men bil slår ju faktiskt lite högre.

Innan jag får bilen ska de dock byta olja och lägga igen en liten skada i lacken på höger bakdörr innan jag får överta den, vilket enligt överenskommelse ska ske på onsdag klockan 15 *räknar minuterna*. Sedan är jag bilburen! Nu måste jag bara sätta mig in i (mindre roliga) saker som försäkringar, bilplatser och annat.

2 kommentarer:

  1. Va kul med ny bil!
    Nog för att Umeå är kanon att cykla i, men som du säger är det himla skönt kunna åka och handla utan att oroa sig för hur man ska få hem allt.

    SvaraRadera
  2. Oj, byter de olja både före och efter att de fixat lackskadan :-P (usch vad elak jag är nu! Skäms på dig Helena! *hytter med pekfingret åt mig själv)
    Vilken fiiiin bil du har köpt! Veckohandlar du åt mig också nu då? ;-) Snäälllaa råååå!!

    SvaraRadera