måndag, januari 15, 2007

*muttrar lite*

En inte fullt så bra dag hittills idag. Var gräsligt trött när klockan ringde i morse (jag förstår verkligen inte, jag är så trött precis hela tiden. Om jag hade möjlighet skulle jag sova fjorton timmar per dygn utan problem. Nåja, etersom jag är en stark förkämpe för placeboeffekten ska jag nog traska förbi apoteket och införskaffa mig något vitaminpreparat senare idag). Dessutom är det väldigt kallt i lägenheten när det är -10 ute, så det var faktiskt inte alls speciellt uppmuntrande att till sist sätta ner fötterna på det kalla golvet. Därefter intogs en mycket smaskig frukost innan det var dags att traska iväg (jodå, jag klädde på mig och lite sådant också innan avmarsch).

Väl på jobbet hade jag fått ett mail till från vår datoransvarige, han hävdade bestämt att det var vår internetuppkoppling hemma som gör att min mac laddar sidor så långsamt. När han testat här hade det inte varit några problem. Detta hävdade han även senare när han var tillbaks med min dator (men då hade han minsann glömt mitt fodral *suck*). För all del så kan han säkert ha rätt, det är mer bemötandet jag stör mig på "jaja, lilla vän, du kan ju ändå inget om datorer". Huvudsaken är ju i och för sig att nätverkskortet fungerar, andra eventuella problem kan jag faktiskt åtgärda själv!

Sedan hade min bihandledare skickat ett mail och vänligen talat om för mig att han hade skickat en omarbetad manuskriptversion till mig i oktober, och att den minsann inte var med i den version jag skickat honom. Nej, den hade jag missat (för den dök ju upp i samband med att jag började mitt underläkarvikariat). Men kan han inte då utgå från den nya version jag skickat? Det är ju - faktiskt - jag som ska skriva, med mina handledares stöd, inte min handledare som ska diktera... Jaja.


...och det värsta med de här bekymren är ju att de alla är mitt eget fel ;), så nu ska jag sluta gnälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar