lördag, september 16, 2006

Jag är så nyfiken

på hur mina foton blev.

Nu, i digitalkamerornas era säger antagligen vän av ordning (sammma vän som för övrigt skriver irriterade - och irriterande - insändare om alltifrån cykeltrafik till bråkiga ungdomar) - jamen, för över dem till din dator och titta på dem (om du nu inte vill titta på dem i kameran). (Jodå, vän av ordning säger även "parentes - slut parentes"). Nåja, nu går faktiskt inte det, för jag fotar med min analoga systemkamera - åtminstone tills jag har sparat ihop till den här skönheten: Sony A100 (om ni vill bidra till mitt sparande så säg till så får ni mitt kontonummer ;). Idag var jag i alla fall ute och fotograferade vid Nydalasjön, och hamnade på en liten myr som tydligen var trollsländornas höstnöje. En stort antal sländor flög omkring - de flesta drygt decimeterstora. En mindre slända tyckte dock att det var helt okej att posera för mig, och satte sig på ett grässtrå (efter en stund även på mina byxor). Jag hoppas så att något av korten blev bra! Det var underbart skönt ute i solen, höstvarmt. För att bevara höstdagen så plockade jag in några rönnbärskvistar och satte i en hängvas - fast det skulle behova städas här, så att de kommer till sin rätt! Och appropå rätt, så är det dags att stoppa i sig lite glass (för dels är jag sötsakssugen men dessutom så har jag ont i halsen).

1 kommentar:

  1. Låter som att du haft en härlig dag - hösten i Umeå kan vara väldigt trevlig :-)

    Hoppas glassen är god och att du mår bättre snart!

    Kram
    /Åsa

    SvaraRadera