fredag, augusti 04, 2006

Plocka poäng

***varning***medicinskt inlägg***

Idag tror jag faktiskt att jag tog tillbaka lite "poäng" från min jobbarkompis H (jodå, allt är en tävling - alla vet bara inte om det ;). H är nämligen en fena på allt vad mediciner heter och när och hur de bör användas (min kunskap på området finns där men är lite vagare, jag kan inte alla doseringar av alla mediciner på mina fem fingrar - och det är heller inte nödvändigt).

Nåja, idag skulle han ta ett artärprov på en patient (ja, vi har faktiskt haft en somatiskt sjuk patient nu några dagar - men idag fick han flytta till intensivvårdsavdelningen (nej, inte på grund av vår dåliga behandling)) - och så misslyckades han. Men jag, jag lyckades på första försöket! *glad* H var faktiskt riktigt imponerad! (Jag brukar faktiskt *peppar, peppar* lyckas bra med att ta artärprover på patienter, fast nu var det flera år sedan jag ens försökte sist). Inte blev det sämre av att jag faktiskt vet hur jag gör och kunde förklara det =). Skönt att ta tillbaka lite tappad mark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar