onsdag, maj 22, 2013

Plöstligt förstår jag min mamma

som tog tempen på mig när jag till 07.30 en morgon (jag var alltid vaken innan 6...). (och ja, det var bara den morgonen, på många år). Igår somnade Algot vid 18, jag väckte honom vid 21, han åt och badade. Sedan somnade han om vid 23, 05.40 vaknade jag och då sov Algot fortfarande! Jag väckte honom för mat vid 7-tiden och sedan somnade vi om. Han sover fortfarande! Jag tror han tar igen allt han inte sovit sedan han föddes ;) Lite konstigt känns det - om jag inte ska roa bebisen - vad ska jag göra då?

Annat roligt Algot-relaterat; igår lyckades han vända sig från mage till rygg (sannolikt mest en slump, men ändå). Han övar mycket på att vända sig från rygg till mage också (vilket känns rätt meningslöst - han avskyr ju att ligga på mage!). I förra veckan skrattade han när jag sjöng "åh, åh, vad det är skönt att va' naken..." och dansade. Sedan har han skrattat fler gånger. Annars kommer det fler och fler ljud, det senaste, från igår, är ett högt tjut. Igår på BVC hade han hunnit bli 5790 g tung och 60 cm lång! BVC-sköterskan trodde hon mätt fel... (3 cm+ från förra gången).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar