tisdag, maj 21, 2013

Helgen som gick

kändes oerhört produktiv. Det var fantastiskt sommarväder (som det alltid tycks vara en helg i maj, oavsett hur vädret är annars?) och vi hann med ytterligare fixande i trädgården; jag planterade sallad och satte om de örter som redan fanns och som överlevt vintern (oregano och apelsin- eller citrontimjan) samt planterade en mynta (M hade visst råkat slänga basilikaplantan jag sparat *skrattar*). Jag satte luktärter inne i hörnet vid uteplatsen och planterade slingerkrasse i en kruka, vi får väl se om något tar sig (det är lite väl tidigt att plantera ute än, men friskt våga hälften vunnet - och vid uteplatsen, i lä, blir det verkligen varmt!) M hyrde ett släp och forslade bort en massa gammalt skrot (gamla garderober från övervåningen, ris från kapade buskar, m.m) samt hämtade vårt nya matrumsbord! Himmel så tungt det var, vi fick be våra rara grannar om hjälp att bära in det. Tyvärr var det c:a 4 veckors leveranstid på stolarna, men vi hoppas få dem innan Algots dop, som är den 15:e juni. Vi invigde uteplatsen för middagsätande i lördags och såg åtminstone alla bidrag i melodifestivalen innan en dag i solen tog ut sin rätt och vi gick och lade oss. Jag gillade för övrigt Malta och reflekterade över att det verkade vara power-balladernas år (kraftballader?). Söndagen veckohandlade M  medan jag var hemma och pysslade på - det känns fortfarande oproportionerligt jobbigt att ta med Algot på veckohandling när vi inte måste..

2 kommentarer:

  1. Nä det är ju skönt om man slipper :) Eftersom vi bor på gång avstånd till affären har det blivit en del ströhandlande för oss, men just idag har jag varit och veckohandlat. Känner mig alltid som ett mindre godståg med barnvagnen i ena handen och en sån där korg man drar på hjul längs golvet i andra :) Snart tror jag att jag ska testa ha Tyra i en kundvagn istället...

    Roligt att ni fått ert matbord! Vi kanske har ett på gång på blocket, men vi har lite transportproblem då bilen snart har körförbud (besiktningspersonalen rekommenderade M att köra direkt till en verkstad...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har ju egentligen gångavstånd till både Ica Ålidhem och Maxi, men inget av dem ligger ju på vägen till/från jobbet för M (eller, nu när han har sin vårdcentralsplacering gör ju Ica Ålidhem det iofs) och då blir det inte att man handlar där. Ja, det borde ju gå att ha henne i nu?

      Jag har sökt begagnat länge, men nu började jag tröttna... Ojdå! Det lät inte så bra! Hoppas det inte blir alltför dyrt.

      Radera