torsdag, april 18, 2013

Försäkringskassan

är ett mörker, oavsett i vilken form jag kommer i kontakten (däremot uppskattar jag det svenska skyddsnätet för sjukdom, barnafödande, etc - även om jag inte gillar vad nuvarande regeringen gjort med det).

Hursomhelst, så har jag förstås sökt föräldrapenning och loggar därför in idag för att se hur mycket pengar jag får (har fått marsutbetalningen uppdelad i två, med småsummor varje gång?), vilket jag, i min enfald, trodde man skulle kunna göra. Där ser jag maj månads utbetalning, men inte aprils? Försöker läsa och förstå varför det är så, men ringer till sist till FK (315 personer i kö... säger inte det något om hur bra det fungerar?). Får till sist prata med en dam som upplyser mig om att det ser minsann inte förrän dagen innan utbetalningen, det vill säga den 24:e! Eh, nej, det förstås, så logiskt?! Vad är det jag inte förstår? Och varför ser jag maj månads utbetalning nu? Jaja, huvudsaken är väl att de betalar ut, jag tänkte visserligen handla lite/ingenting i maj (april blev lite väl dyr som månad betrakta, med bilen bland annat), men några kronor är ju bra att ha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar