tisdag, mars 19, 2013

Dagens äventyr

Idag hade vi tid på BVC klockan 14, vi hann dit i tid ;). Algot väger nu 3760 g och är 52,5 cm lång (vilket är +170 g från i torsdags?!) - ska de verkligen växa på detta viset? Jag däremot hade krympt, vägde, med kläder 56,3 kg - så mycket för den förhoppningen om att få behålla något pluskilo... BVC-sköterskan sa förvånat när vi dök upp att jag såg "pigg och fräsch ut". Vet inte vad som fick henne att tycka det, men i och för sig, man ser nog lite piggare ut i rosa kofta och med lite mascara på ögonfransarna än i hemmamys-outfit...

Sedan blev det en tur till Strömpilen, Magne veckohandlade och jag sprang in på Lindex och sedan H&M för inköp av amningsBH - vilket jag raskt upptäckte inte fanns med 70 i omkrets... För att man alltid får mycket större omkrets runt bröstkorgen i samband med graviditet? Hittade tack och lov på H&M som passade någorlunda (och hann med att amma i deras provhytt - fungerade bra ;). Sedan gick jag en snabb sväng till på Lindex och köpte en tröja som jag sett redan innan förlossningen och fallit för, samt ett par kortärmade och kortbenta (?) pyjamaser åt Algot - han är så varm så mer än så behövs då inte när han sover med oss. Ni får själva gissa vad som är till vem ;)

 
 
En sväng in på Apoteket hann jag också med, det blir Blutsaft för järnsubstitution (drabbades av munvinkelragader i veckan, så det är dags att börja), hoppas den inte smakar alltför illa. Efter det mötte jag upp med Magne, som precis var klar på Maxi. Efter hemkomsten sov både jag och Algot i ett par timmar. Det är jobbigt att handla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar