måndag, februari 11, 2013

Ja, det _är_ måndag...

Först var jag övertrött igår, så jag somnade inte förrän vid 1-tiden. Suck, det händer mig 3-4 gånger/år att jag inte kan somna, så jag är lyckligt lottad, men det gjorde ju att jag inte direkt var pigg när jag vaknade av senadrag vid 05.50 i morse... (Fast sedan somnade jag om i vart fall). Sedan var jag tvungen att hämta rena kläder på jobbet (hur jag resonerade där att en måndag var en bra dag att göra det på vet jag inte), för er som inte använder våra klädautomater så är det ett äventyr så gott som något. På jobbet var jag fortfarande irriterad över ett mail jag fick i torsdags, men tydligen hade mailskrivaren (också) en dålig dag, så idag hade jag fått ett betydligt trevligare svar. Sedan vände det i vart fall (tack och lov). På veckans placering sa sköterskorna "idag tänkte vi att du bara skulle sitta på en stol hela dagen och vara gravid, det verkar bli en lugn dag". Riktigt så lugnt var det inte (och ville jag inte heller ha det), men det var trevligt ändå :)

Nu har jag ätit, sovit lite, ätit en semla och dricker en cappuccino innan det är dags att måla taket en sista gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar