tisdag, december 18, 2012

DT-pyssel

Det var ett stort och fint novemberpaket jag (och alla andra) fick från Marie på Little Yellow House Kits, så det blev lite mer pysslat med det, här några julkort till:
Photobucket
Här använde jag en stjärnmall som blivit över från ett tidigare kort och kladdade dit lite färg. Ur det egna förrådet har jag använt tårtpapperet i bakgrunden och washi-tapen.

Photobucket
Här har jag inte använt något (okej då, mycket lite chalks på bokstäverna) som inte ingick i novemberpaketet. 

Photobucket
För en tid sedan beställde jag silikonformar med snöflingemotiv via Etsy för att använda till dekorationer av fimolera. Det går bra att använda dem till mat också, så eventuellt blir det dekorationer till nyårsdesserten gjorda i formarna också... I övrigt har jag också tagit bling-swirlen, tårtpapperet (magin med doilies försvinner lite när man kallar dem för tårtpapper, tycker ni inte? ;) och den lilla fågeln ur de egna gömmorna. Fågeln är från Studio Calico, de finns i två storlekar och är så söta, de dyker upp lite här och där på mina pysslade kort just nu. 

Photobucket
Mhm, ja, lite samma recept men olika ingredienser har mina julkort haft i år. Här är huvuddelarna av "ingredienserna" från november-kitet, tillagt är blomma, bokstäver och snöflingor, ja och den gröna halvpärlan. I bakgrunden har jag använt en uråldrig mask samt kladdat med distress stain - pickled fence över/på den. 

2 kommentarer:

  1. Men guuu vad du är duktig pysslare :-) Nu vet jag då vart jag ska beställa kort här näst :-) Eller tar du beställningar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara jag får reda på det i god tid gör jag det, och gärna någon färg som ska ingå!

      Radera