onsdag, november 28, 2012

Myrstacken

-  nu också med gardiner i vardagsrummet.

Det tar sig (och blir faktiskt mer ombonat, så här på vintern. Annars är jag rätt obrydd om det där med gardiner). Sista fixet i vardagsrummet i morgon, sedan kanske jag rent av bjuder på ett foto ;) Med reservation för att det fortfarande inte är färdigt... men åtminstone behagligare att vistas i. Gardinerna var förresten precis som jag ville ha dem, riktigt klassiska i både färg och struktur och lagom mörka men samtidigt ljusgenomsläppliga - precis vad jag ville ha. Jag kan absolut rekommendera dem (och misstänker att det blir vita eller beige i vardagsrummet till våren ;)

Färgtemat i vardagsrummet/matrummet är snarlikt det här just nu (men utan det grå):
Jag har tänkt lägga till lite rött, nu till jul, och fram emot vår-sommar tror jag något åt det här hållet:
fast grönt och inte turkost. Jag har så mycket saker i grönt/olivgrönt/klargrönt... Jag vill gärna att vardagsrummet och matrummet ska kännas lite mjukt, eller hur jag ska beskriva det. Fast jag inser allt mer att tapeterna, de är inte snygga! (Det bruna är vår soffa, så den får vara kvar, ekonomin tillåter ingen ny klädsel just nu, även fast jag skulle vilja byta till grått...). 

Jo, förresten, till helgen blir det förstås lite adventspynt också. Okej då, jag kanske tjuvstartar när jag ändå är igång!

(Psst - här hittar man färgscheman med bilder, toppensida tycker färgnörden i mig ;)

3 kommentarer:

  1. Fint, och vilken kul sida!

    SvaraRadera
  2. Roligt tips, kan behöva några färgscheman när vi nu snart får tillgång till vårt hus :) Är nyfiken på hur ni har det i erat så bjud gärna på ett foto. Annars får vi väl försöka titta förbi framöver

    SvaraRadera
  3. Vilken kul sida. Den lägger jag till favoriterna. Tack för tipset! Ska bli spännande och se hur ert vardagsrum ser ut efter renoveringen!

    SvaraRadera