söndag, september 02, 2012

Slänga/sälja/ge bort

Det är inte bara pysslet som rensas ur, även garderober, linneskåp och bokhylla (nej, jag skojade, inte bokhyllan, men erkänn att det såg bra ut? ;)  gås igenom. Sommar- och vinterkläderna är nedpackade inför flytten och idag har jag gått igenom flera garderober (eh, med mina kläder, jaja...) och ett blandat skåp. Skönt att börja lite smått, det hinner nog bli full panik i slutet ändå misstänker jag! En hel del saker blir det till Myrorna (vårt stammisställe för att lämna bort saker) men en del dyrgripar ska Traderas bort (lite Odd Molly bl.a.). Rensandet gick lätt tack vare gott sällskap av Sveriges Radios podsändningar (jag som aldrig varit någon radiolyssnerska tidigare). Nu inredningssurfning från vardagsrumssoffan.

3 kommentarer:

  1. Carolina17:50

    Åh, vad du gör det bra som rensar! När vi bodde i Sthlm rensades det regelbundet (och Stadsmissionen var vårt stammisställe!) men jag är dålig på att tradera bort saker. Tradera hem också, för den delen! :)
    Nu bor vi så rymligt så det ställs inga krav på rensning men jag har bestämt mig för att sy upp en massa tyger och/eller rensa ut innan jag får köpa nytt. Är ju så lätt att samla på sig...

    SvaraRadera
  2. Åh, typiskt att jag är större än dig. Hade gärna köpt lite molly ;-) (dom kläderna är ju för underbara).

    SvaraRadera
  3. Så skönt! Vi har ett stort hus med många förvaringsställen och gott om garderober som har en tendens att fyllas. Men nu i helgen har vi rensat ut en massa gamla kläder och lite annat smått och gott. Det mesta ska slängas, men Kupan får godbitarna av det som inte våra nära och kära vill ha. Det känns som en lättnad!

    Då är det bara pysselrummet som borde gås igenom. Men jag räknar med att mina elever vill pyssla upp lite rester.

    SvaraRadera