torsdag, juni 28, 2012

Första inköpet

till huset (eller, ja, jag hinner nog använda dem här hemma innan flytten också, om man nu vill vara sån). Hur som helst, efter 10+ års tjänst bestämde jag mig för att nya vispskålar med lock var grejen (de gamla, från Ikea är bra, men locken passade aldrig. Det sa ffffnärp så åkte de av). Så det blev citrongula margarethe-skålar med lock. Jag handlade hos Campadre (designkläder/-prylar till lägre priser, kika in vettja så får jag lite bonus och ni fina saker ;). 
Gul var visst inte den vanligaste färgen, men till sist hittade jag en bild från livingstylish.dk

4 kommentarer:

  1. Carolina11:47

    Ditt bloggande gör mig så glad när jag sitter och sliter med alldeles för mycket att göra på jobbet sista dagarna innan semester/föräldraledighet!

    Jag kommer också ihåg känslan av att kunna shoppa igen, efter att ha bott trångt-trångt-trångt så länge, och sedan plötsligt rymma alla roliga och fina prylar man drömt om så länge! (Dock måste jag inflika att locken på Margretheskålarna inte heller är helt hundraprocentiga. Funkar som lock i kylen men om man ska transportera nåt i skålen så har man sen innehållet lite överallt i picknickkorgen...)

    Fortsätt blogga tack! Imorgon kl 15 checkar jag ut och i nuläget vete katten om jag nånsin vill tillbaka (till arbetsplatsen alltså, kommer gärna tillbaka till bloggen)!
    /Carolina

    SvaraRadera
  2. Margreteskålarna är bäst! Har visserligen inga lock till mina (röda) men ändå:)

    SvaraRadera
  3. Snygga! Det är klart att man får handla till huset redan innan man har flyttat in. :-)

    SvaraRadera
  4. Jätteläckra och fräscha! :)

    SvaraRadera