söndag, april 01, 2012

Matsedel v. 13

alias påskveckan. Jag gillar påsken. Egentligen mer än jul, för påsken är mindre traditionstyngd och jag kan bjuda på riktigt goda saker utan att någon skriker "var är sillen?" (Eh, alltså, ingen skriker så, men ni förstår). Maken jobbar eftermiddag, 12-21, hela veckan så jag får laga och äta själv hela veckan. Själv jobbar jag natt. Kan ingen samordna våra scheman? Snälla?

Söndag: Pasta med lammfärs och aubergine, parmesanost.
Måndag: Paj med fetaost, tomat och spenat.
Tisdag: Tonfisksås, pasta, sallad
Onsdag: Spaghetti carbornara.
Torsdag:  Våfflor, sylt, grädde, morotsstavar
Fredag: "Vårplock" (lufttorkad skinka, grönsaker, kräftstjärtar, västerbottensostpaj, bröd, frukt, god ost... Slurp!) Jag hoppas på bättre väder än dagens snöyra ;)
Lördag: Toast med gräddfil, rödlök och rom. Lamm med citron, kronärtskocka och polenta (ur Elle Mat&Vins nyaste nummer). Någon slags efterrätt.
Söndag: Helstek fläskfilé, pressad potatis, sallad, sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar