tisdag, april 10, 2012

Hur man gör folk förvirrade - del IV (?)

Jag är på väg hem från Ålidhems bibliotek, vilket ligger ett stenkast från oss. Jag går längs "vår" gata större delen av tiden. Plötsligt kommer det en bil (ja, plötsligt - det är ändå en gångväg) som bromsar in och föraren frågar "var ligger den här adressen?" (Vi pratar fortfarande om den gata vi bor på...) Jag svarar, "Eh, jag vet inte, längre fram, ja, ditåt" *pekar, faktiskt åt (någorlunda) rätt håll* Skäms lite när jag senare ser bilen på vår innergård, 3 trappuppgångar längre bort...

1 kommentar:

  1. Haha, det låter som något jag också skulle kunna göra. Ålidhem är dessutom ovanligt förvirrande med alla gårdar kors och tvärs. Jag skulle säkert gå fel titt som tätt om jag bodde där.

    Tack för din fina kommentar. Jag ska också tro att det kommer gå bra. Insättningen gick förresten vägen idag och nu firar jag med godis!

    SvaraRadera