onsdag, januari 19, 2011

Jag blir så trött på mig själv

när jag inte märker matlådorna jag fryser in utan tänker "jag kommer komma ihåg vad det är i den" (det har aldrig hänt, och det har heller aldrig hänt att jag märkt lådorna (äh, där ljög jag, men håll med om att det såg bättre ut? ;)). Det blir lite som ett ofrivilligt lotteri. Myrmamman däremot hon brukade göra så med flit, vilket gjort att hon haft bara potatismos med sig till lunch (flera gånger) och en gång en bytta punschparfait (som dessutom var lite lagom smält, efter en dag i kylen...).

3 kommentarer:

  1. Åhå, det där känner jag igen:) Har aldrig råkar ut för punchparfait till lunch men däremot bara ris...otroooligt spännande:)

    SvaraRadera
  2. Haha, punschparfaiten låter ju sagolik:-)
    Jag märker oxå sällan, tror oxå att jag ska ihåg efter några månader. ;-)

    SvaraRadera
  3. Haha, vissa saker ur frysen passar nog sämre än andra som lunch :) Problemet i bår frys brukar vara att det onödiga aldrig äts upp utan ligger kvar tills det bara är en frostklump.... Därför har jag enväldigt bestämt ( visst har jag sagt att Sara betyder härskarinna?! Ganska litet imperium, men ändå ) att man inte får stoppa in något i frysen utan att märka, möjligtvis med undantag för bullar och kakor som på nåt mystiskt sätt brukar hållas reda på...

    SvaraRadera