onsdag, januari 12, 2011

Ja, jag spelar dataspel

Ibland mycket, ibland lite mindre. Jag gör det oftast i stället för att titta på TV. Fast det är inte politiskt korrekt alls. Speciellt inte som tjej. Fast knappast annars heller. Det är klart att det är bättre (och mer givande) att titta på "doku"såpor?

Allra mest spelar jag World of Warcraft. Tillsammans med likasinnade från hela Europa (och ibland ännu längre bort ifrån). Jag diskuterar spelet, livet, världshändelserna, på engelska (som en liten bisats kan jag berätta att sedan jag började spela WoW har min engelska förbättras avsevärt). Ibland pratar man med varandra via internet också, det är lite läskigt men även det roligt.

Det vet ju alla, att är man internetaktiv (spel, facebook eller liknande), så saknar man ett socialt, riktigt liv. Vilket Anna Jensen förtjänstfullt också bloggat om, och det har även Jenny-Li (men en lite annan vinkel).

Personligen tycker jag att man får välja vad man lägger sin tid på, så länge det inte skadar någon. Jag betalar min TV- och radiolicens så jag tror inte att någon lider av att jag inte tittar på TV på kvällarna.

2 kommentarer:

  1. Förutom att fru Jensen råkar heta Anna i förnamn ;-) så var det här också ett klokt och tänkvärt inlägg. Det är märkligt det där - att folk verkligen alltid tycker sig ha rätt att tycka och tänka en massa om ANDRA människors val. Oändligt mycket större kraft läggs på att ifrågasätta andras val - än ens egna. Tål att tänkas på!

    SvaraRadera
  2. Fnissar, nu får jag sluta klaga på att jag får heta samma som melodifestivalsvinnerskan i efternamn nu och då ;)

    Så sant, det är klart att jag också tycker att jag gör rätt val - men jag försöker inte pracka på andra dem (förutom här i bloggen då *moahaha*)

    SvaraRadera