lördag, januari 08, 2011

10 favoritrecept 2010

Ja, viss recept tenderar att återkomma gång efter gång, år efter år, medan vissa är mer årstidsbundna.
Pasta med salsiccia, vitt vin och tomat har vi ätit måååånga gånger, och det är lika gott varje gång!

Gumbo, är en annan favorit, som jag kallar för höstgryta ;)

Risotto (fast parmesanost i stället), med olika tillbehör (lax, räkor, lufttorkad skinka) äter vi ofta, mmm.

Varm smörgåstårta har vi också ätit flera gånger, och jag har gett receptet till min mamma som också gillade den skarpt. Både mysig fredagsmat och trevlig bjudrätt.

Den Saffransdoftande soppan med bönor har vi ätit några gånger nu under hösten, och den är god, mustig och mättande.

Sweet chilifisk, äter vi med ris och det här receptet har hängt med i flera år. Perfekt blandning av sött och surt och min favoritört - persilja.

Rivierakyckling är en god och lite lyxig rätt (men inte dyr), äts bäst med pasta.

Spaghetti Carbonara med gröna ärter är också en återkommande favorit, mitt recept är från Stora Pastakokboken

Stuvade makaroner och falukorv äter jag gärna (M är inte lika förtjust), så det passar jag på att äta när han inte är hemma. 

Spaghetti och köttfärssås är en stående favorit som dyker upp lite nu och då i veckoplaneringen.

Vilka är era favoriter?

2 kommentarer:

  1. Spaghetti och köttfärssås är nog favorit hos de flesta, även hos mig! :) mums!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina matlistor, och så här en lista med dina favoriter är ju toppen. Vi ska testa Papardelle med salsiccia imorgon, och Riviera-kycklingen är också uppskriven i framtida matplanen...

    Kram!

    SvaraRadera