måndag, augusti 30, 2010

Semester, del IIb - Cefalú

var en mysig ort med en fantastisk medeltida stadskärna och det tycktes vara ett favoritställe för italienarna själva också, det var smockfullt med folk (och bilar, och mopeder, och barnvagnar, och gamla damer och herrar med käpp och, ja ni förstår) i gränderna både dag- och kvällstid.
Photobucket

Dagarna spenderade vi på stranden, med en bok under ett parasoll och med solskyddsfaktor 20. Det fungerade utmärkt och jag brände mig inte (kors i taket). Jag hade klurigt nog tagit med en bok på engelska, the House of God (som titeln till trots inte har med religion att göra), så jag klarade (nästan) hela resan med fyra böcker (på svenska läser jag en bok om dagen ungefär). Bra för vikten på resväskan :)
Photobucket


Sammanfattningsvis var det en fantastisk semester och jag återvänder gärna, både till Sicilien, Cefalú och förstås Italien.
Cefalú

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar