måndag, augusti 02, 2010

Matsedel

Den här veckan är jag i Timrå, hos myrföräldrarna och hoppas myrmamman står för matsedeln (ja, mina föräldrar är lite klassiska på så sätt). Igår åt M och jag en "plocktallrik"; parmaskinka, sallad (från kolonilotten), sockerärtor (från kolonilotten), baguette och min favorit - rökta räkor. Till det drack vi apfelplopfel (egentligen en tysk dryck med kolsyrad äppelsaft (inte riktigt juice)). Vi blandar hemmabubblat vatten med Kiviks lättdryck - mycket likt i smak och väldigt läskande.

2 kommentarer:

  1. Med andra ord ska man inte bli förvånad om man ser dig i Timrå då =) hur länge blir du här då???

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ni ska till Sicilien, blir allt lite avundsjuk här :-)

    Vi var bara två dagar i Cefalu så jag har egentligen inte så mycket att tipsa om. Kan dock säga att ni säkert kommer få det toppen! Det är en jättecharmig vacker stad med fina stränder. Vi hade lite oflyt med maten, så mitt enda tips är väl att försöka hitta restauranger som inte ligger precis vid vattnet utan att hitta lite mer genuina och inte så turistiga.

    Ha en bra semester!

    SvaraRadera