söndag, november 01, 2009

Många bloggar om vad deras barn säger och gör

- jag funderar mer på att blogga om myrpappan.

Myrmamman berättar i telefon att myrpappan vaccinerat sig (kors i taket!) men att han först varit dit och diskuterat med läkarna... Myrpappan medger, något motvilligt, att han är vaccinerad men förfasas över kvicksilvret i vaccinet (som fungerar som konserveringemedel). Jag lugnar honom med att det innehåller ungefär lika mycket kvicksilver som man får i sig med kosten på 3-5 dagar, då blir han väldigt nöjd (och säger "ha, då ska jag ringa syrran och säga det åt henne" med triumf i rösten. Han är väldigt förtjust i att reta henne, och vice versa :D). Han funderar också på glukosamin och varför man inte får äta det mer än en månad, jag vet ingenting om läkemedlet alls (det är ju receptfritt) men läser på fass.se, där står det att man ska konsultera en läkare innan man fortsätter... Min ekonomiskt sinnade far tyckte då att han kunde fråga mig för att slippa betala på vårdcentralen *skrattar* (Jag sa, min vana trogen, åt honom att han borde kolla med doktorn på vårdcentralen i stället eftersom jag inte kan hjälpa honom härifrån).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar