lördag, juli 25, 2009

Tjejsnack 12 och 13 - Döden och barndomen

Döden
Är du rädd för att dö?
Nej. I så fall är jag mer rädd för att vägen till död skall vara plågsam.

Har du varit på någons begravning?

Ja, flera.

Vill du kremeras eller ha jordfästning?

Kremeras. Det verkar så kallt och fuktigt annars.

Vad tror du händer efter döden?
Jag hoppas - och tror - på någon slags fortsättning.

Vad tycker du om dödshjälp?

Det tycker jag inte om. Det finns annat stöd och annan hjälp att få när döden är oundviklig än att dö ännu tidigare.

Barndomen:
Ditt första barndomsminne?
Jag minns när jag lärde mig cykla utan stödhjul (det är fortfarande det svåraste jag någonsin lärt mig tror jag ;).

Vad samlade du på som barn?
Fina stenar. Bokmärken, luktsuddisar.

Vad lekte du för lekar som barn?

Allt från "mamma-pappa-barn" till stridspilot och indianer och cowboys.

Var du ett snällt eller busigt barn?

Snällt men med många egenheter.

Har du någon slags relation med någon barndomsvän ännu?
Ja, en tjejkompis från att jag var liten har jag kontakt med. Min brorson också, för vi är ju jämngamla.

3 kommentarer:

  1. Hallå! Försökte skriva ett meddelande här till dig inatt (alltså igår natt då) men när det blev fel och försvann orkade jag inte skriva om med en hand...

    Vi vill jättegärna träffa er så klart!!! Faktiskt är det så att vi kommer till Umeå nu torsdag-söndag, är ni hemma nåt då? Rasmus ska gå på Nolia men jag tror jag vill slippa, minns lite för väl hur det var när vi var där för två år sen med liten Hugo...

    Hur som helst vore det kul att se er här! Vi har besök alla helger i augusti tror jag, men annars har vi inget planerat, och har vi redan besök gör det ju inte så mycket om det kommer förbi nån fler :)

    Är förresten jätteglad för dina kommentarer i min blogg, men av samma anledning som jag började med att skriva så är jag väldigt dålig på att svara. Blir nog bättre snart när vi kommit in i lite rutiner!

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack tack tack för paketet som låg i vår brevlåda idag!!! Hugo älskade kortet (och böckerna, men det kom liksom i andra hand), och jag älskar kortet du gjort till Edvin! Bodyn är urfin och ser jättestor ut nu, kommer säkert bli perfekt snart... ;) Växer som ogräs!

    Hälsa Magne!

    SvaraRadera
  3. Vad det är mysigt att läsa sånt här! Hoppas att du har en härlig sommar, vi måste ses och pyssla snart!

    SvaraRadera